Yaşamınıza mutluluk katın

Sports International Spor Direktörü Muratcan Üner, egzersiz yaparak mutlu olmanın püf noktalarını anlattı.
19 05 2014
2013 kez okundu

Hürriyet’te çıkan habere göre Üner; “Doğru ve sistemli yapılacak egzersiz programı ile özellikle bu aylarda keyfinizi yerine getirirken vücudunuzun bağışıklık sistemini güçlendirmeye de yardımcı olursunuz. American College Of Sports Medicine’nin (Sağlık ve egzersizle ilgili standartları belirleyen kuruluş) önerisine göre; haftanın 3-5 günü, günde minimum 20-40 dakika nefes nefese kalmayacak tempo ve şiddette yapılacak yürüyüş, koşu, dans, bisiklet gibi aerobik aktiviteler kalp damar rahatsızlıklarına yakalanma oranınızı en az % 20 düşürmekte ve bağışıklık sisteminizi güçlendirerek sizi hastalıklardan korumaktadır.
DİRENÇ EGZERSİZLERİ
Kardio egzersizlerinin yanı sıra haftanın iki günü yapılacak direnç egzersizleri ile kas ve kemik yapınızı güçlendirerek metabolizma hızınızı yükseltmeniz mümkün. Her yapılan direnç egzersizi kaslarınızı aktive ederek vücudunuza aldığınız kalorilerin kaslarınızın içinde enerjiye dönüşmesini sağlayarak vücut yağ oranınızın da azalmasına ve kaslarınızın şekillenmesine neden olacaktır. Vücut ağırlığı ile yapacağınız egzersizler kalça, karın ve bel kaslarınızı kuvvetlendirecek egzersizler daha fazla kalori harcamanıza yardımcı olacaktır.
POZİTİF OLUN
Yapılacak fiziksel aktiviteler vücutta beyin tarafından salgılanan ve mutluluk hormonu adı verilen endorfin hormonunun salgılanmasını sağlayarak duygusal negatif etkileri ortadan kaldıracaktır.
DEVRİM

 

Whatsapp
google_160x600