Portakalın mucizeleri saymakla bitmiyor

Kış aylarının vazgeçilmez meyvesi portakal, girdiği tariflere lezzet ve hoş koku katmakla kalmaz, aynı zamanda faydalarıyla da dikkat çeker. Hürriyet’te çıkan haberde Uzman Diyetisyen İdil İmamoğlu, portakalın faydalarını açıkladı.
18 02 2014
1444 kez okundu

Portakal genelde pek çok insanın hastalanınca aklına geliyor. Çünkü içeriğindeki C vitamini ile dikkat çeken bir meyve. Bu nedenle özellikle kış ayalarında boğaz ağrısı veya grip başladığında portakal tüketimi de artıyor. 100g portakalın içerisinde 50mg C vitamini bulunur. Bu miktar bir yetişkinin günlük gereksiniminin % 85’i demektir. Orta boy bir portakal günlük C vitamini ihtiyacını çok rahat karşılıyor. Ancak C vitamini suda eriyen bir vitamin ve vücudumuzda depolayamıyoruz. Bu nedenle kış aylarında sebze ve meyve tüketiminin gün içerisinde ara ara devam etmesi günlük C vitamini gereksinimini karşılamak açısından daha faydalı olacaktır.

SİGARA İÇENLER DİKKAT
Sigara içen kişilerin günlük C vitamini ihtiyacı 100-200 mg kadardır, yani normal gereksinimin 2 katı kadar. Ayrıca portakalın diğer faydaları da gözetilince kış aylarının vazgeçilmez meyvesinin önemi bir kez daha ortaya çıkmış oluyor. Bu nedenle sigara içenler veya içmeyenler için günde 1 tane portakal yemek, faydaları da gözetilince alışkanlık haline getirilebilir. Bağışıklık sistemimiz C vitaminini enflamasyon durumlarında silah olarak kullanır. Bu nedenle grip gibi mevsimsel hastalıklarda C vitamini tüketiminin alımı önem kazanır. Ancak portakal suyu yerine portakalın kendisini tüketmenin de çok faydası var.
KOLESTEROLÜ DÜŞÜRÜR
Posanın sindirim sisteminde yağları kendi yapısına çektiğini ve vücudunuza fazla yağları almayı engellediğini biliyor muydunuz? Bu nedenle portakal da içeriğindeki posa sayesinde kolesterol seviyenizi düşürmeye destek olacaktır. Yine portakaldaki hesperidin adlı madde de hem kolesterolü hem de tansiyonu düşürmeye destektir.
YİYELİM ZAYIFLAYALIM
İçeriğindeki C vitamini sayesinde portakal zayıflamaya da destek oluyor. C vitamini, kollajen doku oluşumunu sağladığı için cilt sarkmalarının önüne geçer, ayrıca yağların yakılmasını sağlayan karnitin adlı maddenin sentezine destek olur. Bu nedenle diyette düzenli C vitamini tüketimi kilo vermeyi de kolaylaştırır.
POTASYUM KAYNAĞI
Portakal aynı zamanda iyi bir potasyum kaynağıdır. Potasyum tüketiminin böbrek taşları oluşma riskini de azaltıcı etkisi vardır. Portakaldaki flavonoidler serbest radikal oluşumunu nötralize ederek hem bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirir hem de enflamasyon oluşmasının önüne geçer.

 

 

 

Etiketler:
Kış
portakal
Whatsapp
google_160x600