MARMARAY’DA TARİHİ AN… ÇORLU’YA ULAŞTI

Asya ile Avrupa kıtaları arasında kesintisiz demiryolu yolcu ve yük taşımacılığına imkan veren Marmaray Boğaz Tüp Geçişinde tarihi anlar yaşandı. Medlog Lojistik firması 16 vagon ve 32 konteyner ile Adana ve Gaziantep’ten aldığı yüklerle Marmaray ve ardından Çorlu’ya ulaştı.
09 05 2020
2692 kez okundu

Anadolu’nun hammaddeleri ve ürünlerini Avrupa’ya ulaştırmak üzere Adana Yakapınar ve Gaziantep Başpınar istasyonlarından aldığı yükleriyle Marmaray’dan geçiş yaparak Çorlu istasyonuna ulaşan 16 vagondan oluşan konteyner yük treni, ilklerden biri oldu.

BAKAN ADİL KARAİSMAİLOĞLU MARMARAY’DA KARŞILADI

Gaziantep'ten Çorlu'ya plastik ham madde taşıyan yük treni, Bakan Karaismailoğlu'nun katılımıyla Marmaray'dan geçişini Cuma gecesi tamamladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ilk yurt içi yük treninin geçiş törenine katıldı. Marmaray'ın Söğütlüçeşme istasyonunda trenin makinist kabinine binen Karaismailoğlu, Kazlıçeşme'ye kadar burada yolculuk yaptı.

Kazlıçeşme durağında basın mensuplarına açıklama yapan Bakan Karaismailoğlu trenin Çorlu’ya ulaşacağını belirterek; “Bundan sonra yükler Asya'dan Avrupa'ya Marmaray'dan kesintisiz olarak geçecek. Yurt içindeki yük trenlerimizi de artık Marmaray'dan geçirmeye başlıyoruz bu akşam itibariyle, bin 200 ton ağırlığındaki tren 16 vagondan oluşuyor. 32 konteyner içinde plastik ham maddesi taşınıyor. Anadolu'dan alınan yük Asya ve Avrupa arasında kesintisiz bir şekilde taşınacak” dedi.

ÜRÜNLER ARTIK VASITA DEĞİŞTİRMEDEN ULAŞACAK

Daha önce Adana ve Gaziantep’ ten trenle Derince’ ye, Derince’ den feribot ve devamında karayolu ile Çorlu’ da bulunan sanayi tesislerine ulaştırılan yükler, artık Marmaray’ dan geçecek aktarma yapılmadan vasıta değiştirmeden varış yerlerine ulaşacak.

25 BİN KONTEYNER ANADOLU’DAN AVRUPA’YA GEÇECEK

Yaklaşık 400 metre uzunluğunda bin 300 ton ağırlığında yurtiçi yük treni ilk kez Marmaray Tüp Geçişini kullanarak Avrupa yakasına geçiş yaptı. İlk etapta 16 vagon, 32 konteyner içerisinde Propilen (Plastik Hammaddesi) yüklü vagonlar, Gaziantep-Çorlu arasında bin 524, Adana-Çorlu bin 274 kilometre yol kat etti. Yılda 25 bin konteyner Anadolu’nun sanayi merkezlerinden yüklenerek Marmaray üzerinden Avrupa yakasına geçecek. Çorlu’ da mamul hale gelen ihraç ürünlerin Avrupa ülkelerine ihracatı da trenle gerçekleşecek, demiryolu ile sağlanan fiyat avantajı ihracatçının rekabet gücünü artıracak.

ÇORLU’DA KARŞILANDI

Marmaray’dan geçişin ardından Çorlu’ya Cumartesi günü sabah saatlerinde ulaşan 16 vagon ve 32 konteyner Çorlu tren istasyonunda TCDD yetkilileri ve Medlog firması yöneticileri tarafından karşılandı.

ÇEVREYİ KORUYAN EKONOMİK AVANTAJLAR SAĞLIYORUZ

Dünyada 70’ten fazla ülkede 5 bin çekici, 10 bin Treyler, 68 Lokomotif ve 4 bin vagon ile hizmet veren ayrıca Türkiye’de 12 ofis, bin 048 çalışan, 600 çekici ve 255 adet vagon ile intermodal taşıma yapan en büyük firmaların başında gelen Medlog Lojistik firmasının Demiryolu Operasyon Müdürü Çağlar Ali Uzun; “İthalat – İhracat taşımalarını TCDD ve TCDD Taşımacılık A.Ş. işbirliği ile yurdumuzun dört bir noktasından limanlara demiryolu ile taşıyarak hem çevreyi koruyan, hem de ekonomik avantajlar sağlıyoruz. Her yıl daha fazla yükü demiryolu ile organize eden, 2019 yılında yaklaşık 2 milyon ton konteyner yükünü demiryolu ile taşıyarak intermodal taşıma modlarını en çok kullanan firma olmanın gururunu yaşıyoruz” dedi.

5 MİLYON TON KONTEYNER YÜKÜNÜ TAŞIMAYI HEDEFLİYORUZ

Müdür Çağlar Ali Uzun; “Türkiye’nin en önemli demiryolu projelerinden ikisi olan Ömerli ve Tekirdağ yükleme boşaltma istasyonlarını kurarak 2020 yılı sonrasında yaklaşık 5 milyon ton konteyner yükünü demiryolu ile taşımayı hedefliyoruz. Türkiye’nin en önemli ulaşım projelerinin başında gelen Marmaray demiryolu tünellerinden yük trenlerini geçirerek Anadolu – Avrupa demiryolu bağlantısını gerçekleştirerek ülkemizin ekonomisine ve Devlet Demiryolları İşletmesi’ne katkı sağlamayı amaçlıyoruz” diye konuştu.

Medlog Lojistik firmasının Demiryolu Operasyon Müdürü Çağlar Ali Uzun; “Çorlu istasyonuna gelen 16 vagon 32 konteyner tarihi ilklerden biri oluyor. Yaklaşık 400 metre uzunluğunda bin 300 ton ağırlığında yurtiçi yük treni ilk kez Marmaray demiryolu tünellerini kullanarak Avrupa yakasına geçiş yaptı. Marmaray demiryolu tünellerinin aktif kullanımı ile birlikte yıllık 25 bin konteyner demiryolu ile bu tünellerden geçecek. Medlog Lojistik bu geçişle, Marmaray demiryolu tünellerinin yalnızca ülkemizin değil Asya – Avrupa kıta bağlantısı ile stratejik konumunu tüm dünyaya göstermiş olacak. Bu süreçte Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Devlet Demiryolları İşletmesi ve Devlet Demiryolları Taşımacılık A.Ş.’nin üstün gayretleri ve destekleri takdire değer bir gerçektir. Medlog Lojistik olarak Marmaray Geçişli İlk Yurtiçi Yük Tren Organizasyonu’nun hayırlı olmasını diliyoruz” şeklinde konuştu.





Levent SİLİSTRE

Whatsapp
google_160x600