Kahve için mutlu hissedin

Hürriyet’te çıkan habere göre, Seul Ulusal Üniversitesi araştırmacılarının yaptığı bir deneyde; az uyku nedeniyle strese girenler kahve aromasına maruz kaldıklarında, beyinlerinde bu strese bağlı olarak oluşan proteinde de bir değişim yaşanıyor.
11 02 2014
1297 kez okundu

Kahveyi sadece koklamak bile sizi stresten uzaklaştırabilir. Kahve karaciğeriniz için çok yararlı. 2006 yılında 22 yaş üstü, 125 bin kişiyle yapılan bir araştırma, günde en az bir bardak kahve içenlerin karaciğer sirozuna yakalanma ihtimallerinin yüzde 20 daha düşük olduğunu ortaya koydu. Ayrıca araştırmalar, kahvenin alkolle bağlantısı olmayan karaciğer yağlanması gibi rahatsızlıkları önlemede de yararlı olduğunu ortaya koydu.
DEPRESYONU AZALTIYOR
Kahve daha mutlu hissetmenizi sağlayabilir. Yapılan bir araştırmaya göre, günde dört bardak ya da daha çok kahve içenler, hiç içmeyenlere oranla yüzde 10 oranında daha az depresyona giriyor. Bunun sadece kahvenin içerisinde bulunan kafeinle ilişkili olmadığı da belirtiliyor. Kahve, cilt kanserine yakalanma ihtimalinizi düşürebilir. Tam 20 yıllık bir süre boyunca takip edilen 112 bin 897 erkek ve kadında; günde 3 bardak ve üstü kahve içen kadınların, hiç kahve içmeyenlere göre cilt kanserine yakalanma ihtimalinin daha düşük olduğunu net bir şekilde ortaya koydu.
ZİNDE KALIN
Kahve sayesinde daha iyi bir atlet olabilirsiniz. The New York Times’ın bir haberine göre, bilim insanları ve atletler, atletik performansa başlamadan önce içilen bir bardak kahvenin özellikle uzun mesafe koşuları ve bisiklet gibi sporlarda performansı olumlu etkilediğini yıllardır biliyorlar. Kahve içmek, zihninizi daha uzun süre sağlıklı bir biçimde korumanıza yardımcı olabilir. 65 yaş üstü kesimde yapılan araştırmaya göre, bu yaşlarda kanlarındaki kafein düzeyi daha yüksek olanlar daha düşük olanlara göre alzheimer hastalığına 2 ila 4 yıl daha geç yakalanıyor.
KESKİN ZEKÂ
Kahve sizi daha zeki yapabilir. Kahve sadece daha uyanık olmanıza değil, aynı zamanda zekânızın daha keskin olmasına da yardımcı olabilir. CNN’de yayınlanan bir habere göre, kahve zihnimizin daha etkin çalışmasına destek oluyor.
MANTIKLI DÜŞÜNME
Kahve depresyona girme riskini düşürüyor. Kahve ve kafein ile ilgili son yapılan bilimsel araştırmalara göre günde 2-3 fincan kahve içenlerin zihinsel performansı artıyor, depresyona girme riski düşüyor. Orta düzeyde kahve tüketmek hafıza ve mantıklı düşünme üzerine olumlu etki ediyor. 
DEVRİM

 

Whatsapp
google_160x600