Güzel bir uyku için

Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa, sağlıklı bir yaşamın temel taşlarından biri olan güzel bir uyku için yapılması gerekenleri sizler için anlattı.
11 03 2014
1328 kez okundu

Doğal dinlenme biçimimiz olan uyku, bedensel fonksiyonlarımızın en önemlilerinden biri. Ancak stres, depresyon, amfetamin, antidepresan türü ilaçlar, yüksek ses, açlık, tokluk, ışık, sigara, çay, kahve, zihnin meşgul olması gibi birçok sebep uyku kalitemizi etkiliyor. Bu yüzden pek çok sağlık sorununun sebebi uykusuzluk ya da kalitesiz uyku. Güzel ve sağlıklı bir uyku için dikkat etmemi gerekenler şunlar: 

FAVORİ KİTABINIZI OKUYUN

Bitki çayları yatmadan önce gevşemenize yardımcı olur. Yoğun bir günün heyecanını yatıştırmak için favori kitabınızı elinize alın. Teknoloji ürünü cihazlardan gelen mavi ışık gün içinde olanları düşünmenizi sağlar, bu sebepten dolayı uyumadan en az yarım saat önce bu cihazları kapatın. Bal, süt ve fındık gibi atıştırmalıkların içerisinde olan bileşimler uykuyu tetikler. Germe ağrılarınızı azalttığı gibi aynı zamanda sizi sakinleştirerek uykuya hazırlar. Meditasyon zihninizi temizleyerek sizi uykuya meyilli hale getirir.

IŞIK KİRLİLİĞİNİ ENGELLEYİN

Alarm, cadde lambası, elektronikler- bunların hepsi sizin derin bir uyku uyumanızı engeller. Işık kirliliğini engellemek için bir şeyler ile bunları örtün. Duş kaslarınızın gevşemesine sebep olur, bu da duşa kolay dalmanızı sağlar. Gün içinde egzersiz ile enerjinizi harcamak, akşam uykuya dalmanızı hızlandıracak. Yatağa dolu bir mide ile girmek, yatarken sizi rahatsız edecektir, akşam yemeğinizi erken saatlerde ve hafif bir şekilde yiyin.

STRESTEN UZAK DURUN!

Tedirgin ve kaygılı olmak sizi her zaman uyanık tutar, bütün gün ve gece boyunca stresten uzak durmanın yollarını bulun ve zihninizi temizleyin. Lavanta ve çay ağacı yağı huzur verici kokulardır. Yatağınıza ve saçınıza birkaç damla bu kokulardan damlatın. Sağlıklı bir uyku uyumak için en uygun sıcaklık 18-22 derece aralığıdır. Germe egzersizlerinin yanı sıra yoğa çalışmaları aynı zamanda zihninizin de rahatlamasını sağlar. Dinlendirmeyen bir uyku sizi gün içinde uyuklamaya sevk eder, fakat bu sadece gece uykunuzun daha da kaçmasına sebep olur.

RUHUNUZ DİNLENSİN

Kafein herkesi farklı etkiler fakat gece yatakta dönüp duruyorsanız öğleden sonraki kahve keyfinizi bırakmanın zamanı gelmiş demektir. Güzel bir uyku uyumak, bedeninizi, ruhunuzu iyi bir gece uykusuna hazırlamak ve dinlenip sakinleşmek için kendinize zaman ayırın. Uyku öncesi ritüeli yapmak için listeden birkaç şey seçin.

Whatsapp
google_160x600