Güne kahvaltıyla başlayın!

Bahar günden güne kendini hissettirirken, uzmanlar mevsim geçişlerinin yaşandığı bu dönemde vücut direncinin düşebileceğini belirtti.
08 03 2014
1258 kez okundu

Hürriyet’te çıkan habere göre, bu dönemin grip, bronşit ve soğuk algınlığı gibi birçok hastalığı da beraberinde getirdiğini vurgulayan uzmanlar, vücut direncini korumak için beslenmenin çok önemli olduğunu açıkladı. Beslenme ve Diyet Uzmanı Merve Güler, vücut direncini artıracak ve hastalıklardan korumaya yardımcı olacak bazı önerilerde bulundu. Güler, bağışıklık sisteminde vitamin ve minerallerin önemine dikkat çekti. Son yıllarda yapılan araştırmaların; antioksidan ve vitaminlerin, bağışıklık sistemini güçlendirdiğini ve hücre zarı, doku hasarına yol açan serbest radikalleri vücuttan uzaklaştırdığını bildirdi.

GÜÇLÜ SAVUNMA İÇİN

Güler, şu önerileri paylaştı: "Omega3’ten zengin olan balığı hafta 2-3 kez tüketin. Savunma sistemini güçlendirici özelliği olan A ve C vitamini gibi antioksidan vitaminlerden zengin havuç, brokoli, kabak, lahana, karnabahar, maydanoz gibi sebzelerin yanı sıra kış aylarında bolca bulunan portakal, mandalina, elma, greyfurt gibi meyvelerin tüketimi önemlidir.”

BOL BOL SU İÇİN!

“Güne mutlaka kahvaltı ile başlayın. İmkanlar dahilinde mutlaka 3 ana 3 ara öğün yapılmalıdır. Asla tek çeşit beslenmemelidir. Gün içerisinde sebze ve meyve tüketimine dikkat etmeliyiz. Su içmek metabolizmayı hızlandırıyor, cilt kuruluğunu önlüyor. Su içmek mevsim geçişlerinde çok önemlidir. Yazın sıcaklar nedeniyle rahatlıkla içtiğimiz suyu kışın rahatlıkla tüketemeyiz. Su vücudumuzdaki bütün metabolik reaksiyonların temel direğidir. Soğuk havada su kaybımız daha az olduğu için susama hissimiz azalır ancak su ihtiyacımızı yine de karşılamamız gerekmektedir. Metabolizmanızı çalıştırmak için susamasanız bile günde 2-2,5 ( 10-14 bardak) litre su tüketilmesi gerekmektedir. Su mevsim geçişlerinde cilt kuruluğunu önleyecektir."

SPORU İHMAL ETMEYİN

Güler, "Hayatımıza mutlaka sporu eklemeliyiz. Günaşırı olacak şekilde en az yarım saat aktivite yapmalıyız. Havanın güneşli olduğu günlerde D vitamini için 20-25 dakika kadar güneş ışığından direkt olarak yararlanmaya çalışmalıyız" dedi.

DEVRİM

Whatsapp
google_160x600